Czym są baterie trakcyjne?
Bateria trakcyjna |
Baterie trakcyjne to bateria stosowana w pojazdach elektrycznych, której istotą jest zasilanie pojazdu.
Baterie trakcyjne różnią się od innych tym, że nieprzerwanie dostarczają energię do pojazdu. Posiadają pojemności znaczące większe niż inne baterie, pracują w środowisku o zmiennej temperaturze wilgotności. Muszą być dostosowane do trudnych warunków pracy.
Baterie trakcyjne są produktem, którego trwałości i wytrzymałość stanowi o wysokiej sprawności operacyjnej transportu wewnętrznego przedsiębiorstwa, co z kolei rzutuje na możliwość wykorzystania w pełni mocy produkcyjnych i efektywność działania produkcji.
Baterie trakcyjne to baterie kwasowo-ołowiowe z płynnym elektrolitem lub elektrolitem w postaci żelu.
Baterie z płynnym elektrolitem charakteryzują się lepszym stosunkiem długości pracy do kosztu zakupu. Są trwałe i niezawodne ale wymagają nieznacznie większych nakładów pracy. Dłuższy czas konserwacji baterii trakcyjnych jest rekompensowany znacząco dłuższym okresem eksploatacji baterii.
Baterie trakcyjne kwasowo-ołowiowe są tańsze niż ich żelowe odpowiedniki i przy odpowiednim użytkowaniu pracują dłużej.
połączonych przy pomocy łączników elastycznych- kablowych przymocowanych za pomocą śrub do bieguna plusowego i minusowego każdego z ogniw. (Zaletą zastosowania łączników elastycznych jest możliwość łatwej wymiany ogniw w przypadku awarii).
Ogniwa mogą być również połączone przy pomocy łączników ołowianych spawanych trwale zespolonych z ogniwami. Zaletą tego rozwiązania jest mniejszy opór wewnętrzny,wyższa trwałość oraz efektywność. Wadą utrudniony dostęp do poszczególnych ogniw.
Od tego ile ogniw znajduje się w baterii zależy jej napięcie np baterie trakcyjne 24V składają się z 12 ogniw, baterie trakcyjne 48V składają się z 24 ogniw a baterie trakcyjne 80V składają się z 40 ogniw.
Ogniwa znajdują się w skrzyni metalowej zabezpieczonej przed korozją. Każda bateria posiada kabel i wtykę, którą podłącza się do wózka widłowego.
- wózki widłowe
Baterie trakcyjne różnią się od innych tym, że nieprzerwanie dostarczają energię do pojazdu. Posiadają pojemności znaczące większe niż inne baterie, pracują w środowisku o zmiennej temperaturze wilgotności. Muszą być dostosowane do trudnych warunków pracy.
Baterie trakcyjne są produktem, którego trwałości i wytrzymałość stanowi o wysokiej sprawności operacyjnej transportu wewnętrznego przedsiębiorstwa, co z kolei rzutuje na możliwość wykorzystania w pełni mocy produkcyjnych i efektywność działania produkcji.
Baterie trakcyjne to baterie kwasowo-ołowiowe z płynnym elektrolitem lub elektrolitem w postaci żelu.
Baterie z płynnym elektrolitem charakteryzują się lepszym stosunkiem długości pracy do kosztu zakupu. Są trwałe i niezawodne ale wymagają nieznacznie większych nakładów pracy. Dłuższy czas konserwacji baterii trakcyjnych jest rekompensowany znacząco dłuższym okresem eksploatacji baterii.
Baterie trakcyjne kwasowo-ołowiowe są tańsze niż ich żelowe odpowiedniki i przy odpowiednim użytkowaniu pracują dłużej.
Budowa ogniwa trakcyjnego |
Jak zbudowana jest bateria trakcyjna?
Baterie trakcyjne składają się z zestawu ogniw o napięciu 2V ( budowa ogniwa na rysunku)połączonych przy pomocy łączników elastycznych- kablowych przymocowanych za pomocą śrub do bieguna plusowego i minusowego każdego z ogniw. (Zaletą zastosowania łączników elastycznych jest możliwość łatwej wymiany ogniw w przypadku awarii).
Ogniwa mogą być również połączone przy pomocy łączników ołowianych spawanych trwale zespolonych z ogniwami. Zaletą tego rozwiązania jest mniejszy opór wewnętrzny,wyższa trwałość oraz efektywność. Wadą utrudniony dostęp do poszczególnych ogniw.
Od tego ile ogniw znajduje się w baterii zależy jej napięcie np baterie trakcyjne 24V składają się z 12 ogniw, baterie trakcyjne 48V składają się z 24 ogniw a baterie trakcyjne 80V składają się z 40 ogniw.
Ogniwa znajdują się w skrzyni metalowej zabezpieczonej przed korozją. Każda bateria posiada kabel i wtykę, którą podłącza się do wózka widłowego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz